אדניות בטון

אדניות בטון

אדניות בטון יכולות להיראות לכם משעממות, אך הן לממש לא כאלו. במאמר זה נוכיח לכם שיש אדניות בטון מעוצבות במיוחד שיכולות להתאים למקומות רבים.

איפה ממקמים אדניות בטון?

אדניות בטון נפוצות בעיקר במגזר העירוני. ניתן לראות כיצד אדניות רבות מקשטות את הרחובות ואת פינות הישיבה הציבוריות, כיצד הן מעצבות כיכרות ואפילו תחנות אוטובוס וכן הלאה. אדניות הבטון כבדות מאוד חזקות ועמידות אורך זמן וזה גם מה שהופך אותן ליקרות יותר. למרות כל היתרונות המשמעותיים של אדניות רחוב ובעיקר בנוגע לעמידות הרבה שלהן, אדניות הרחוב יכולות להיות מעוצבות במיוחד. למרות שבטון נחשב לחומר משעמם, יש לא מעט דוגמאות שונות שיכולות להתאים למגוון רחב של מקומות.

מה ההבדלים בין אדניות בטון שונות?

  • ההבדל הראשון הוא כמובן ההבדל בגודל ובצורה. יש לא מעט סוגים של אדניות בטון שונות כאשר כל אדנית עשויה מבטו בהרכב אחר. ההרכב השונה למעשה נותן כמה דברים: הוא נותן את החוזק והעמידות של האדנית, וזה למעשה מה שהופך את האדנית לאיכותית יותר, והוא נותן את הצבע. למרות שבטון ידוע בצבעו האפור, לאפור הזה יש כל מיני גוונים מיוחדים ולעתים ניתן להפוך אותו להרבה יותר בהיר עד כדי צבע לבן.  
  • הצורה של האדנית אמנם ידועה כצורת מלבן די צר אך אדניות בטון שמיועדות להיות ברחוב יכולות להיות גדולות יותר. יש לא מעט אדניות בכל כיכר בעיר ובכל שדרה, כאשר האדניות יכולות להיות מעוגלות, חצי עיגול, מרובעות, גבוהות יותר, ואפילו בצורת כדים או אגרטלים.
  • המרקם של האדנית מגוון מאוד. למשל, יש אדניות שיש עליהם ציפוי של פסיפס, יש אדניות עם צריבה על הבטון מה שיוצר מראה מעניין יותר, יש אדניות כהות יותר שעשויות מאבן גרניט לעומת יציקות מלט וכן הלאה.

איך לבחור נכון?

בחירת אדניות מבטון צריכה להיות לפי שני שיקולים עיקריים: העיצוב והעמידות. העיצוב של האדנית חייב להתאים כי אם לא האדנית פשוט לא תסתדר בעין ורק תפגע בתפאורה. מבחינת העמידות, אם האדנית לא תהיה איכותית כמו שנדמה ותיסדק מהר מאוד, לא רק שהעיצוב שלה ייפגע אלא הכיס שלנו.

אדניות בטון

הישארו מחוברים

אולי תאהבו גם

קטגוריות

Scroll to Top