אבטחה ברשת

אבטחה ברשת

התקדמות הטכנולוגיה הביאה למצב שבו אנחנו במרבית שעות היממה עושים בה שימוש כדי לתקשר אחד עם השני. אנחנו משתמשים באפליקציות בפלאפון וברשת האינטרנט כדי לגלוש, לצרוך ולחפש מידע. התהליך הזה כנראה עדיין לא הסתיים, אבל כבר עכשיו אפשר להבין שהוא חושף אותנו הגולשים והמשתמשים לצדדים הפחות נעימים שלו.

אבטחה ברשת היא אחד הנושאים המדוברים והמבוקשים ביותר בעולם כיום. ככל שאנחנו משתמשים ברשת לצרכים הפרטיים והעסקיים שלנו, כך גובר החשש שמישהו עוקב אחרינו ועושה שימוש במידע שאנחנו מנדבים לצרכים אחרים לגמרי. ההתקדמות הטכנולוגית לא שינתה מהותית את ההתנהגות האנושית אלא גם שינתה צורה ואת האופן שבו אנחנו חיים.

פשע תמיד היה וגם כנראה תמיד יהיה וילווה את האנושות. כיום הוא פשוט עובר מהמרחב המציאותי ביום יום אל המרחב הוירטואלי שלנו ברשת. לדוגמא אם סוחר סמים לפני שלושים שנה היה סוחר בו באמצע הרחוב או בפינה חשוכה בלילה, הרי שהיום הוא סוחר בו באתרים שונים ובמילות קוד כדי שהקונים ידעו לתקשר איתו. לכן האבטחה ברשת התגברה עם השנים כיוון שהבינו שכיום פורעי חוק מוצאים את הדרך להתנהל המרחב החדש שנקרא רשת האינטרנט. משטרת ישראל הבינה את זה טוב מאד כאשר לפני כמה שנים הוקמה יחידת הסייבר שמטרתה למנוע פשיעה דרך רשת האינטרנט. אותו הדבר כמו ברחוב, עכשיו המשטרה רודפת אחרי הגנבים בתוך המרחב הוירטואלי. השימוש ההולך וגובר שלנו כאזרחים באינטרנט כמעט בכל מקום ובכל זמן, חושף אותנו לפגיעות שהייתה גם קודם לכן, אבל עכשיו זה בתוך המכשיר החכם שלנו. אם לשם השוואה נער בבית הספר לפני שלושים שנה היה מאיים פנים מול פנים על נער אחר, התופעה עדיין נשארה והיא פשוט עברה לרשתות החברתיות ולאפליקציות השונות. אבטחה ברשת נועדה לעזור לאנשים להתגונן. הגנה נתפס אצלנו האזרחים כנעילת הדלת או שומר בכניסה. המרחב הוירטואלי כיום מאלץ אותנו לחשוב על דרכים אחרות כדי להתגונן וכנראה שלא מספיק לנעול את הדלת, אלא גם צריך להגן על המכשירים הטכנולוגיים שבהם אנחנו משתמשים.

הישארו מחוברים

אולי תאהבו גם

קטגוריות

Scroll to Top