חברה לפינוי נפטרים

חברה לפינוי נפטרים

כשקרוב משפחה הולך לעולמו אנו מתקשים לעכל את הבשורה המרה אך אנו חייבים להתחיל לטפל בענייני הקבורה גם מסיבות התנהגותיות ופסיכולוגיות וגם מסיבות בריאותיות ולמעשה גם לפי ההלכה לאנשים מאמינים. עם זאת, פינוי נפטרים שהיא המשימה הראשונה שצריך לדאוג לה, יכולה להיות מסובכת ואף יקרה מאוד. מי מפנה את הנפטרים ומה עלינו לעשות?

מי דואג לפינוי נפטרים?

ניתן למנות את קדישא כחברה מוכרת לפינוי נפטרים אך חשוב לדעת כי היא לא היחידה שיכולה לדאוג למשימה חשובה זו. קדישא אמנם פועלת בהיקפים גדולי אך ניתן להוביל נפטרים גם באמצעות אמבולנסים פרטיים. פינוי נפטרים היא משימה הרבה יותר מורכבת ויש צורך גם לשמור על הגופה לפרק זמן מסוים עד ההלוויה עצמה וכמובן להכין את הגופה לקראת הקבורה, בלי קשר איזו סוג קבורה בחר המנוח עבור הרגע העצוב הזה.

הבעיה: פינוי נפטרים בשבת

אחת הבעיות הגדולות ביותר היא שקדישא לא עובדת בשבת ולמעשה ברגע שאדם היה הולך לעולמו ביום שבת, היה צורך לחכות למוצאי שבת או שהמשפחה תמצא את עצמה בהובלות שעולות סכומים רבים שיכולים להגיע לאלפי שקלים בקריאה לאמבולנסים פרטיים שניצלו את המצב. ברגע שקדישא החלה להעסיק עובדים לא יהודים שיבצעו את המלאכה הבעיה נפטרה והסכומים חזרו להיות הגיוניים.

האם אפשר להוביל נפטר בכל שעה?

  • סוגיית שעת הפינוי הייתה הסוגיה הראשית שעליה התדיינו לא מעט גם בשיח הציבורי, גם מול הביטוח הלאומי וגם בכנסת, כאשר פינוי נפטר בשעות הלילה ובעיקר בימי שבת וחג היו בעייתיות מאוד. כדי להוביל נפגע בשעות הלילה יש צורך לשלם אלפי שקלים לפינוי שגם ככה היה מגיע באיחור רב, כיוון שמועד זה הוא מחוץ לשעות העבודה המקובלות וכמובן ימי העבודה המקובלים.
  • הביטוח הלאומי מספק תשלום עבור סידורי הקבורה אך גם כאן יש בעיות חמורות כאשר הוא לא מספק אפילו עשירית מהסכום של חלק מהקבורות בישראל ואנו לא מדרים על הסעות להלוויה והטקס עצמו אלא הדברים שנחוצים בכל מקרה שהם הפינוי וחלקת הקבר עצמה.
  • אמבולנסים פרטיים מספקים שירות 24 שעות ביממה גם לפינוי נפטרים. ניתן להתקשר אל אמבולנס פרטי שמציע שירות זה ולהסביר לו שיש צורך בפינוי של גופת נפטר, והוא יהיה תוך זמן קצר אצלכם וכמובן עם הגישה הנכונה והתמיכה שאתם צריכים. המחירים שהאמבולנס מציעה יכולים להיות יותר נמוכים וגם כאן בדיקה קצרה יכולה לעזור.

אלו פרמטרים חשובים לחברה לפינוי נפטרים?

נדמה כי משימת פינוי הנפטרים יחסית קלה הרי אין צורך לספק טיפול רפואי מסוים, אך יש צורך להיות רגישים במידה הנכונה. עבור אותם אנשים שנמצאים באמבולנס זה עוד יום עבודה שגרתי אך עבור משפחת הנפטר מדובר על עולם ומלואו שהלך מול עיניהם. חשוב מאוד להגיע בגישה הנכונה ולפנות בטון הדיבור הנכון, כאשר גם כל ענייני התשלום מחייבים שימוש ברגש הנכון ובטיימינג המתאים. כמו כן, רכב ההובלה חייב להיות נקי והולם לפינוי שכזה.

חברה לפינוי נפטרים

הישארו מחוברים

אולי תאהבו גם

קטגוריות

Scroll to Top