חמצן דו חנקני – איך זה עובד

חמצן דו חנקני

חשבתם אי פעם לשים חמצן דו חנקני במכונית שלכם? לפני שאתם שוקלים זאת, כדאי להבין כיצד חמצן דו חנקני עובד. הבאנו כאן כמה יסודות בסיסיים כדי שתבינו איך זה עובד.

חמצן דו חנקני הוא מולקולה תלת-אטומית מחוזקת בכבדות הכוללת שני חלקים של חנקן ואחד של חמצן. מולקולות החנקן מפחיתות את הפיצוץ ושולטות בלהבה של תערובת ההצתה בתוך החדר. החמצן הוא החומר האמיתי שנוסף כאן, אולם בגלל משקלו בתערובת לעומת האוויר האטמוספרי האופייני שהמנוע שלכם בדרך כלל נושם – 36 אחוז לעומת 23.6 אחוז חמצן, מה שמרמז שתסיימו עם יותר אוויר בתא צריבה כדי לתדלק את האש. מוצא במצב נוזל אי שם בסביבות 900psi ו- 950psi, הוא משנה מצב מנוזל לגז כאשר הוא משוחרר לתוך סעפת הצריכה. במהלך ההליך הטמפרטורה שלו יורדת ל –88 מעלות צלזיוס, תוך שמירה על כמויות גדולות של חום ממטען הצריכה ובהתאם מאפשרת תכולת חמצן מורחבת.

כחלקיק מלוכד, חמצן דו חנקני לא יישרף; המולקולות צריכות להיפרד קודם. זה קורה בתוך תא ההצתה בקצת יותר מ- 300 מעלות צלזיוס. לאחר ההפרדה, שני הגזים מתקרבים לעבודתם. אבל, גם חנקן וגם חמצן הם גזים לא פעילים, כך שכל זה חסר טעם, אלא אם כן תוסיפו דלק יותר דליק כדי לעזור. לפיכך, בעוד שמספר אנשים מקבלים בטעות את הכוח הנוסף שמקורו בגז המתפוצץ, זה לא המצב; זה בעצם מחדיר הרבה יותר אוויר לתא, בדומה לטורבו או למטען-על.

המידע סופק על ידי שלמה עוזר פירוק רכבים במרכז

הישארו מחוברים

אולי תאהבו גם

קטגוריות

Scroll to Top